Het afspreken van uw opnamedatum

Als is besloten dat u opgenomen gaat worden in het ziekenhuis, spreken we soms meteen een opnamedatum met u af.

Maar het kan ook zijn dat u op een wachtlijst komt. U krijgt dan telefonisch of schriftelijk bericht over de datum en tijd van opname. Wij proberen deze datum aan te houden, maar het is altijd mogelijk dat de opname toch niet op de geplande dag kan plaatsvinden. Bijvoorbeeld als er onverwacht veel spoedopnames zijn geweest. Als dit het geval is, ontvangt u natuurlijk zo snel mogelijk bericht van ons.

Op de werkdag voor de opname belt een medewerker van het Planbureau om het tijdstip van opname aan u door te geven. Zij belt tussen 13.0 - 17.30 uur op het door u opgegeven telefoonnummer. Als u niet thuis bent, probeert de medewerker het op een later tijdstip nogmaals. Of de medewerker spreekt uw voicemail in. 

Bent u op de vastgestelde opnamedatum verhinderd?

Geef dit dan zo spoedig mogelijk door aan de secretaresse van uw specialist. Als u zich tijdig afmeldt kan er nog een andere patiënt in uw plaats geholpen worden. 

Bent u de dagen voor de operatie/behandeling erg verkouden? 

En/of moet u veel hoesten of heeft u koorts? Neemt u dan tenminste 24 uur van tevoren contact op met de polikliniek van uw specialist.

Code NHZ-009
Laatste revisie: 13 februari 2024 - 15:26