Birth of life foto's afdeling Verloskunde

Universeel, kwetsbaar, rauw en puur. Aan de muren van de afdeling Verloskunde (A5 Noord) hangt sinds maart 2016 een serie bijzondere foto’s van pasgeboren baby’s. De werken zijn gemaakt door fotografe Simone de Geus. Zij legde een jaar lang iedere dag kinderen vast op de gevoelige plaats, binnen 24 uur na hun geboorte. Volgens De Geus belichamen de foto’s ‘de magie van de geboorte van een kind.’

Het project is tot stand gekomen door een samenwerking tussen de vakgroep Gynaecologie en de Stichting Vrienden Jeroen Bosch Ziekenhuis. Ook werd een deel van het door de Raad van Bestuur beschikbare budget voor Verwenzorg ingezet. De foto’s bieden patiënten op de afdeling afleiding en dragen zo bij aan de helende omgeving die het JBZ wil bieden.

Begin april 2016 vindt de officiële overhandiging van de werken plaats. Dit gebeurt in het bijzijn van Simone de Geus. Namens het ziekenhuis zijn Jacques Dirken (gynaecoloog), Annie van de Ven (afdelingssecretaresse) en Maaike ten Brink (Stichting Vrienden Jeroen Bosch Ziekenhuis) aanwezig. Voor meer informatie: www.birthoflife.com.

Een van de foto's op de afdeling Verloskunde
Code VRIEND-129
Laatste revisie: 27 juni 2023 - 11:36