Sport Medisch Centrum Jeroen Bosch Ziekenhuis en FC Den Bosch intensiveren samenwerking

De bestaande samenwerking tussen het Sport Medisch Centrum van het Jeroen Bosch Ziekenhuis en FC Den Bosch zal worden geïntensiveerd. Al langere tijd werken de organisaties samen rondom de thema’s gezondheid en vitaliteit door middel van projecten bij de FC Den Bosch Foundation.

Foto van contractondertekening tussen SMC JBZ en FC Den Bosch

Daarnaast is er op medisch vlak al jaren een partnership rondom het eerste elftal van FC Den Bosch. Medische keuringen, fysieke controles en testen van spelers vinden met regelmaat plaats bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Dit gebeurt binnen de afdeling sportgeneeskunde, in het Sport Medisch Centrum (SMC).

De bestaande medische samenwerking rondom het eerste elftal van FC Den Bosch wordt uitgebreid met de wekelijkse aanwezigheid van een sportarts vanuit het SMC. De sportarts van het SMC zal nauw samenwerken met het medische team van FC Den Bosch, de performance-afdeling, clubartsen en Sportservice Scholten. Deze uitbreiding heeft als doel het voorkomen, diagnosticeren en behandelen van blessures naar een nog hoger niveau te tillen.

Tommie van Alphen, algemeen directeur van FC Den Bosch, benadrukt het belang van deze samenwerking: “Bij FC Den Bosch zijn we inmiddels al een tijdje hard aan het werk om een topsportwaardige organisatie te creëren. Het medische team is hierbinnen voor ons cruciaal. Deze toevoeging zorgt ervoor dat we ook dat onderdeel van de organisatie op het niveau hebben staan dat past bij een professionele voetbalorganisatie. Daarnaast is een intensievere samenwerking met het SMC JBZ überhaupt belangrijk omdat gezondheid en vitaliteit belangrijke waarden zijn van de club én van de FC Den Bosch Foundation.”

Ook Tom Fransen, manager SMC, is erg enthousiast over de uitbreiding van de samenwerking: “Als Sport Medisch Centrum zijn wij trots op de uitbreiding van onze samenwerking met FC Den Bosch. Al jaren werken we, samen met de fysiotherapeuten van Sportservice Scholten, voor het eerste elftal waarbij we de spelers regelmatig keuren en testen. Nu mogen we onze sportmedische expertise ook inzetten in het medisch team, ten behoeve van de performance van de spelers. Op deze manier dragen wij heel graag ons steentje bij aan het professionaliseren van de club. Onze sportartsen hebben veel ervaring binnen de voetbal topsport en die kunnen we nu ook inzetten voor het eerste elftal van FC Den Bosch.”

Laatste revisie: 4 april 2024 - 10:27