Zon schijnend op de kersenbloesem in binnentuin

Hitteplan

Om goede en veilige zorg te kunnen bieden, in een periode van extreme hitte, heeft de afdeling Paramedische Ziekenhuis Zorg (PMZ) een hitteplan. Dit houdt in dat uw behandeling mogelijk niet door kan gaan. Bij de beslissing om uw behandeling wel of niet door te laten gaan houden we ons aan het beleid van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Wanneer wordt het hitteplan geactiveerd?

Het RIVM besluit samen met het KNMI of het hitteplan geactiveerd wordt. De kans op aanhoudend warm weer, met maximumtemperaturen boven de 27 graden, zijn hierbij belangrijk. Daarnaast zijn bijvoorbeeld ook de verwachte nachttemperatuur en de luchtvochtigheid factoren waarmee bij het maken van de beslissing rekening wordt gehouden.

Meer informatie over het hitteplan kunt u vinden op de website van het KNMI.

Wat moet u doen?

  • Volg de actuele informatie over het hitteplan via de website van het RIVM en de website van het KNMI.
  • Als het hitteplan geldt, gaat uw behandeling in het ziekenhuis niet door. U hoeft dan dus niet zelf af te bellen.

Bij twijfel mag u altijd naar het secretariaat PMZ bellen, telefoonnummer (073) 553 61 55.

Wordt de gemiste behandeling ingehaald?

Meestal wordt de behandeling die uitvalt niet ingehaald. Behalve als door het uitvallen van behandelingen uw einddoel van de revalidatie niet behaald kan worden.

Geen hitteplan maar wel last van de warmte?

Het kan zijn dat het hitteplan niet wordt geactiveerd, maar dat u toch veel last heeft van de warmte. Als u daardoor niet goed kunt functioneren, dan vragen we u om uw afspraak zelf af te bellen.

Code PMD-123
Laatste revisie: 7 oktober 2024 - 11:16