afdelingen spoedeisende hulp wachtkamer
Afdeling

Huisartsenpost

U kunt terecht bij de Huisartsenpost voor spoedeisende hulp die niet kan wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts.

De Huisartsenpost ’s-Hertogenbosch is gevestigd naast de Spoedeisende Hulp van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. De Huisartsenpost is ’s avonds, ’s nachts en in het weekend geopend. De Huisartsenpost en afdeling Spoedeisende Hulp werken nauw samen. Als het nodig is verwijst de huisarts u door naar de naastgelegen afdeling Spoedeisende Hulp.

Waarom de huisartsenpost bellen?

• Zij horen van u wat er aan de hand is. Als dat nodig is sturen zij direct een huisarts of ambulance naar u toe.
  • Zij kunnen u vertellen of het nodig is om naar de Spoedeisende Hulp te gaan, of dat u bij de huisartsenpost geholpen kunt worden.
  • Als het nodig is dat u door een huisarts gezien wordt, krijgt u een afspraak op de huisartsenpost. Zo weet u hoe laat u aan de beurt bent en hoeft u niet lang in de wachtkamer te zitten.
  • Als zij u telefonisch kunnen helpen, bespaart u dat een rit naar het ziekenhuis.

Let op! De kosten van een bezoek aan de Spoedeisende Hulp in een ziekenhuis gaan altijd af van uw eigen risico. Een bezoek aan de huisarts(enpost) gaat niet af van uw eigen risico. Neem daarom eerst contact op met uw huisarts. Als u ’s avonds (na 17.00 uur), ’s nachts (voor 08.00 uur ’s ochtends) of in het weekend zorg nodig heeft die niet kan wachten, belt u dan altijd éérst de huisartsenpost.

Naast de Huisartsenpost Den Bosch (in het JBZ), zijn er nog andere huisartsenposten in Oost Noord-Brabant.

Code AFD-004
Laatste revisie: 8 februari 2024 - 11:03